Odoo underhåll och supportavtal

När företaget är beroende på ett säkert och väl fungerande system blir det extra viktig med underhåll och optimering av systemet. Odoo SA och Community släpper dagligen nya funktioner, uppdateringar och säkerhetsuppdateringar.  

För en fast månadsavgift kan vi se till att din Odoo instans är optimerad och uppdaterad. När du är redo att uppgradera till senaste versionen ser vi till att det ska ske på ett effektivt sätt och utan kostsamma avbrott i arbetet.

Be om offert

Tjänsten inkluderar

Fastpris uppgradering

Uppgradera till senaste versionen, snabb och effektivt

Kontinuerlig uppgraderingar

Kund specifikt och tredjeparts applikationer

Tillgång till svensk anpassningar

Anpassnings för svensk bokföring, skatter och banker

Instanser och verktyg ingår

Ingen dolda kostnader för teknik eller verktyg

Fastpris underhåll och support

Pålitlig, säker och tillgänglig system - varje dag

Patchar och hotfix varje månad

Säkerhet och optimering varje månad 

Lösa buggar och fel utan extra kostnad

Implementera lösningar och fixar snabbare

First-line support ingår

Teknik- och användarsupport utan extra kostnad

Underhålls- och supportavtal debiteras varje månad i minst 12 månader. Den månatliga debiteringen baseras på Odoo "cloc" -räkningen. Kunden har rätt till att en version uppgraderas under varje tolvmånadersperiod. En extra engångsavgift på 9900kr tillkommer vid inledningen av uppgraderingen för administration av test- och utvecklingsinstanser och relaterade databasinstanser.

First-line support

Teknisk support definieras som all support relaterad till den tekniska miljön inklusive VM- och nätverksrelaterade tjänster.

First-line user support definieras som stöd till användare i form av råd eller hjälp relaterad till driften av systemet i aktuell konfiguration och med de installerade applikationerna och inställningarna.

Tjänster som: import/export av data, datakvalitetsprov och korrigeringar, ändringar av konfiguration och inställningar för att implementera nya funktioner eller resurser ingår inte i first-line support.

Tillhandahållande av resurser och infrastruktur.

Support relaterat till import/export av data och data rensnings validering.

Införande av nya funktioner, appar och program.

Övriga tjänster relaterade till transaktioner (inkluderat men inte begränsat till OCR, InExchange).