Odoo underhåll och supportavtal

När företaget är beroende på ett säkert och väl fungerande system blir det extra viktig med underhåll och optimering av systemet. Odoo SA och Community släpper dagligen nya funktioner, uppdateringar och säkerhetsuppdateringar.  

For a fixed monthly cost (Operations Agreement) we can keep your instance optimised and up to date. 

When you are ready to upgrade to latest version we make sure that it happens efficiently and without interruption to your daily business (Maintenance and Support Agreement).

Customers with a valid Operations and/or Maintenance agreement enjoy additional discount on our standard hourly rates.

Be om offert

Tjänsten inkluderar

Fastpris uppgradering

Uppgradera till senaste versionen, snabb och effektivt

Kontinuerlig uppgraderingar

Kund specifikt och tredjeparts applikationer

Tillgång till svensk anpassningar

Anpassnings för svensk bokföring, skatter och banker

Instanser och verktyg ingår

Ingen dolda kostnader för teknik eller verktyg

Fastpris underhåll och support

Pålitlig, säker och tillgänglig system - varje dag

Patchar och hotfix varje månad

Säkerhet och optimering varje månad 

Lösa buggar och fel utan extra kostnad

The support you need to resolve program errors as quickly as possible

First-line support ingår

Teknik- och användarsupport utan extra kostnad

Allmäna villkor

Underhålls- och supportavtal debiteras varje månad i minst 12 månader. Den månatliga debiteringen baseras på Odoo "cloc" -räkningen. Kunden har rätt till att en version uppgraderas under varje tolvmånadersperiod. En extra engångsavgift på 9900kr tillkommer vid inledningen av uppgraderingen för administration av test- och utvecklingsinstanser och relaterade databasinstanser.

General "how to" support related standard Odoo functionality and operation is included in the service.

Program bugs and errors are defined as follows:  A program does not function according to specification and the error can be replicated in a standard test instance (test data is standardised)

First-line support

Teknisk support definieras som all support relaterad till den tekniska miljön inklusive VM- och nätverksrelaterade tjänster.

First-line user support definieras som stöd till användare i form av råd eller hjälp relaterad till driften av systemet i aktuell konfiguration och med de installerade applikationerna och inställningarna.

Tjänster som: import/export av data, datakvalitetsprov och korrigeringar, ändringar av konfiguration och inställningar för att implementera nya funktioner eller resurser ingår inte i first-line support.

Tjänster som debiteras separat

Tillhandahållande av resurser och infrastruktur.

Support relaterat till import/export av data och data rensnings validering.

Implementation of new functions, features, applications, interfaces and programs.

Additional services related to pay for service transactions (including but not limited to OCR, InExchange, AI transactions etc.)

End user training related to customer specific business processes (processes that require an understanding of your company practices and routines), including but not limited to financial processes and practices, production and project planning models practices including GMP.